Nápad uspořádat něco jako oborově zaměřený veletrh či profesní setkání se nám v hlavách zrodil už někdy před deseti lety.
Co vás přivedlo na nápad uspořádat veletrh zaměřený na úklid?
Nápad uspořádat něco jako oborově zaměřený veletrh či profesní setkání se nám v hlavách zrodil už někdy před deseti lety. Vzhledem k tomu, že v oboru působíme už zhruba třináct let, z toho prvních deset let jako fyzické osoby, to bylo poměrně brzy poté, co jsme v úklidu začali podnikat.
Je to logické. Když jsme s úklidem začínali, snažili jsme se zjistit si informace o nových pracovních postupech, kde a jaké koupit stroje, čisticí prostředky, mopy a podobně – podle jakých parametrů se orientovat, co je dobré, na co si dát pozor…
Žádný veletrh, který by byl určen pro úklidové firmy, tady v Čechách nebyl. Sem tam se objevil nějaký pokus, který neměl valný úspěch, protože samotným pořadatelům těchto akcí chyběl větší zájem o úklid coby obor. Nedávali do toho srdce. To se odrazilo na „úspěchu“ každé takové akce, která byla většinou ztrátová a po prvním ročníku proto vždy skončila.
Potřebuje ale úklid mít svůj veletrh? Má vůbec smysl pokoušet se o uspořádání takto zaměřené akce?
Určitě ano. Někde jsme četl, že úklid je druhým největším průmyslovým odvětvím. Všechna ostatní odvětví (od automobilového průmyslu přes stavebnictví až po cestovní ruch) u nás mají své veletrhy a kongresy. Úklid nic takového, přes svou nesporně důležitou roli, nemá.
Přitom každé odvětví potřebuje ke svému růstu jak zdravé konkurenční prostředí, tak profesní platformu, na níž může probíhat sdílení zkušeností, předávání nových poznatků i diskuse o problémech, s nimiž se všichni hráči na úklidovém trhu potýkají.
Kromě toho úklidové firmy potřebují mít možnost osahat si nové technologie a porovnat výhody a nevýhody konkurenčních řešení – ideálně tehdy, když mají možnost potkat všechny na jednom místě. To všechno jsou důvody, proč pořádat úklidový veletrh.
Komu je veletrh určen?
Vystavovateli na veletrhu budou dodavatelé všech potřeb pro profesionální úklid – výrobci a prodejci úklidových strojů, výrobci a prodejci čisticích prostředků a dalších pomůcek – ochranných pracovních prostředků, pytlů, kartáčů apod.
Návštěvníky pak budou především zástupci úklidových firem, ale nejen jich. Veletrh je určen i pro firmy působící v oboru facility managementu, pro manažery hotelů, penzionů, zdravotnických zařízení, domovů seniorů… zkrátka pro všechny, jimž není čistota v jimi provozovaných zařízeních lhostejná.